Soubor předmětů hotelnictví seznamuje studenty s historií i současností hotelnictví u nás i ve světě a s jeho novými trendy. Napomáhá k získání vědomostí z oblasti řízení hotelu a jeho výrobních, odbytových a ubytovacích středisek. Poskytuje vědomosti týkající se hotelového zázemí, jeho jednotlivých provozů a technického zázemí, bezpečnostních, hygienických a protipožárních předpisů hotelu.
V tomto odborném okruhu se vyučují následující předměty:
Zařízení provozoven
Předmět se zabývá technickým řešením provozoven a jejich vhodným vybavením moderní a dostupnou technikou, zařízením na zpracování a tepelnou úpravu pokrmů a vzájemnou vazbou mezi skladovacími, výrobními a odbytovými úseky.
Hotelový provoz
Jeho náplní je seznámit žáky s řízením a organizací hotelového provozu a s hotelovou administrativou, a převést teoretické znalosti získané z předmětu ekonomika na praktické dovednosti potřebné k práci v hotelových zařízeních. Žáci se seznámí s právním postavením hotelů a s funkcí hotelových řetězců, s hotelovou klasifikací. Náplní předmětu je také management a hotelový management na jednotlivých úsecích hotelu. Doplňkem výuky jsou besedy s hotelovým managementem a exkurze v hotelích.
Marketing pohostinství a hotelových služeb
Tento předmět učí žáky uplatňovat marketingovou teorii v gastronomické a hotelové praxi. Jeho cílem je ukázat význam marketingové práce v těchto zařízeních, seznámit žáky s marketingovým výzkumem a marketingovými plány a naučit je základní principy propagace, reklamy a práce public relations.
Podnikání v hotelnictví
Předmět si klade za cíl výuku praktických činností v provozovnách veřejného stravování. Má připravit studenty na funkci provozního manažera, který má zvládnout organizační zabezpečení běžných akcí, které v těchto provozovnách probíhají. Jde o akce hromadného stravování, rauty a bankety. Tento předmět má studenty naučit prakticky využít všechny získané znalosti z teoretických předmětů oboru hotelnictví.